tirsdag den 29. juli 2008

Nashville, guitarkøb og Elvis

Jeg må indrømme det. Jeg er bare ikke så god til at få opdateret min blog. Men siden sidst har vi oplevet en helt masse ting, og her er lidt opdates og billeder.
Vi har været en tur i Nashville, ca. 3 timers kørsel herfra. Det var rigtig fedt. Første aften så vi Nashville's svar på Beale Street. Eneste forskel er at de i Nashville går voldsomt meget op i country musik. De slår sig op på at være "bonderøve", med cowboyhatte og støvler, til trods for at de bor i en millionby. Meget spøjst og sjovt. Men alt i alt en dejlig by. Vi så en del ting. Men det vigtigste der skete kan se neden for.
Den sidste dag vi var i Nashville tig vi til et kæmpe stort Mal (storcenter). Her fik Maria pircet næsen. Det ser vildt godt ud. Thomas og mig var i en Outdoor foretning med jagt og fiskeri. Der er ikke noget at sige til de har problemer med våben herover. 5-600 dollars (ca. 2500.- kr) for en pistol, og der var rigligt at vælge imellem.
Men et af turens højdepunkter var da Thomas og mig købte hver sin guitar. Vi havde været rundt i mange musik forretninger. Vi endte i en biks der ved første øjekast ikke havde været så interessant, men vi tog fejl. Thomas forelskede sig i en Gibson LesPaul std fra 1990, og jeg fandt en ny Fender Telecaster Deluxe. Herunder står jeg med vidunderet. Den var ca halv pris af hva den koster derhjemme, og så fik jeg en hardcase med oven i handlen. Så vi var to glade musikere.

En af aftnerne gik vi en tur og endte nede ved floden. I baggrunden har vi LP field, der er football holdet Tennessee Titans hjemmebane.
Tilbage i Memphis har vi igen været rundt og se en masse ting. bl.a. har vi set Graceland som er Elvis' hus. Omkring Graceland er der lavet et stort museum om Elvis, og udover hans hus kan man bl.a. se hans gravsted, hans mange biler og motorcykler og hans to specielt indrettede jetflyvere. Det største af dem bære hans datters navn Lisa Marie. det blev købt brugt for 250.000 dollars og ombygget for lidt over 800.000 dollars tilbage i slutningen af 60'erne. Nedenfor kan man se indgangen til Graceland.
Og traditionen tro, skulle vi selvfølgelig over og skrive vores navn på muren der omgiver Graceland.
Nu synger turen desværre på sidste vers. :0( Vi flyver hjem imorgen d.30.Juli kl.11.30.
Vi har set rigtig mange ting, og mødt nogen søde og rare mennesker. Det har været 3 rigtig rigtig gode, spændende og fede uger. Og jeg skal helt sikkert tilbage på et tidspunkt.

Ingen kommentarer: