fredag den 11. juli 2008

Så kom vi afsted.

Så kom vi langt om længe afsted til USA. Jeg har glædet mig lige siden jeg blev inviteret med af Maria's forældre engang tilbage i november (så vidt jeg husker). Vi forlod danmark d.9. juli kl 8 om morgenen. Første fløj vi fra Aalborg til Oslo med et lille fly fra BritishAirways. Turen tog lige under en time. Så krydsede vi atlanten fra Oslo til Newark Airport i NewYork. Her fløj vi med Continental Airlines, en tur på ca 8 timer. Lang tid at sidde i et fly, men vi brugte tiden på at se film, prøve at få lidt sovet, spise, se lidt mere film og forsøge at sove noget mere (jeg har fundet ud af at jeg sover elendigt i et fly, så det blev mest ved forsøget og jeg fik aldrig rigtig sovet så meget). I Newark havde vi 2 timers vente tid til næste fly mod Memphis afgik. Vi var lidt bange for at det ikke var tid nok, da amerikanerne jo er blevet meget strenge med deres kontrol af folk der rejser ind i landet. Vi kom heldigvis på et tidspunkt hvor der ikke var så mange, og kontrolørene var slet ikke så strenge som vi have frygtet. Så efter 1time var vi igennem sikkerhedskontrollen og videre til gaten hvorfra vi skulle videre. Da vi kom frem fandt vi ud af at vores fly var 2timer forsinket, og så kunne vi så sidde og kigge 3timer i lufthavnen. Endelig kom vores fly og vi kunne komme det sidste stykke til fra NewYork til Memphis. En flyvetur på et par timer. Her fløj vi med en lille jet maskine igen fra Continental. I Memphis blev vi hentet af Maria's moster og fætter. Det er hos dem vi skal bo de næste 3 uger. Deres familie består af Maria's moster (Birgitte) og onkel (Niels), og hendes fætter (Fletcher) på 18, kusine (Hanna) på 15 og et plejebarn (Malike). De er alle rigtig rigtig søde og rare mennesker. De bor i et af de bedre kvartere i Memphis og her er rigtig dejligt. Igår brugte vi det meste af dagen på at slappe af og vende os til den nye døgn rytme. Her over er vi 7 timer bagud (dvs at klokken nu er 11 herover og 18 derhjemme). Der var "dårligt" vejr, hvilket vil sige let overskyet og 28-32 grader. Så vi benyttede os flittigt af familiens swimmingpool. Det er rigtig dejligt man lige kan hoppe i og blive kølet af. Hen mod aften kørt vi en tur ned i midt byen til The Peabody Hotel, et meget berømt hotel. Bl.a. er der optaget en del film der, men også pga. deres Ande parade. Hotellet har nogle ænder til at bo på taget og en gang om dagen tager de elevatoren ned til forhalen hvor de svømmer en tur i springvandet, inden de igen går af den rødeløber fra springvandet til elevatoren og køre tilbage til deres hus på taget. Ret sjovt. derefter gik vi lidt rundt og så noget af downtown. Idag står den os på lidt afslapning. Skyerne er forsvundet så jeg skal snart en tur i poolen og køle af igen. Jeg har taget lidt billeder herover og så snart jeg får dem lagt ind skal jeg nok lige ligge dem på bloggen her. Jeg håber i alle nyder det danske sommer vejr herhjemme og ferien til dem af jer der har det. Jeg vender tilbage med mere nyt snarligt.

1 kommentar:

Hr. og Fru Danmark sagde ...

Det regner - så rigtig dejligt dansk sommervejr!